torsdag 7 juli 2016

Två senaste lediga dagarna! Med hyss, tidiga morgnar och skogsprommis.

Hej! En liten uppdatering från de två senaste lediga dagarna. =) Det har varit ganska fullt upp, men jag har  hunnit med att få lite sol på ryggen!

Igår hade Tiril kompis Wilma hos sig hela dagen. Här är de tvillingar ;) Och så poolbad med storebror. 
Mattias var iväg på egna nöjen igår kväll, han var på måltidsloge, så jag och barnen åt middag i solen, skördade de första jordgubbarna och smultronen (tyvärr har rödmyrorna ätit upp en del av jordgubbarna redan, äckliga kryp!)...

...och när barnen somnat tog jag ett glas rött och pluggade lite. Tänkt plugga hela dagen igår men hann inte med mig alls. Jag hann också se en film innan läggdax, söta "The Spectacular Now". 


Idag har det varit en del bråk och hyss här hemma gällande barnen (jag blir helt slut!), så de hann bara leka med Wilma ett tag före lunch, sen gjorde de (mina barn ensamma) hyss senare på eftermiddagen och fick inte leka med kompisar nåt mer för idag. Helt upp och nervänd dag, de har inte alls lyssnat! Och dessutom har Kiron börjat vakna tidigare och tidigare och håller mig sen vaken fast han i vanliga fall brukar kunna roa sig själv en stund (och väcker gärna lillasyster också fast han inte får), så sovmorgon vad är det? Antar att det beror på omställningen efter skola till sommarlov....men hoppas att det är övergående för just nu vaknar han tidigare än om han ska på skolan!! =P Jag blir helt trött i knoppen då jag dessutom sover så dåligt på nätterna som jag skrev tidigare, är ju efter nattperioden. 

Jag har iallafall hunnit plugga lite mer idag, hann klart ett knippe uppgifter och kan nu gå vidare till nästa kapitel, äntligen! 
Jag och katten har myst i uterummet, men önskar jag också fick sova istället för plugga, hehe! 

Efter maten idag (se recept i förra inlägget) så var jag och Mattias sugna på prommis och lyckades övertala motsträviga ungar ("neej, inte skogen!") till en skogspromenad . När vi väl kom ut hade de hur kul som helst, sprang och jagade varandra och oss, kittlades och lekte kurragömma. Knäppstarar. 





Nu har Mattias ett pass kvar på jobbet innan semestern. Jag har fem pass kvar, varav tre nu i helgen. Imorgon blir det kvällsjobb så Mattias byter av mig här hemma. 
I helgen lär de väl hitta på nåt kul med Micke, Elizabeth och Luke och det gör de rätt i, men jag önskar att jag också kunde vara med. Jaja, vad är väl en bal på slottet? 

Har ju inte visat den fina väska jag fick av dem, tydligen jättepopulärt märke i USA, Vera Bradley. =) Visst var den fin? Älskar mönstret och perfekt storlek för typ börs, mobil och nycklar. Det viktigaste alltså, när jag inte måste använda mitt svarta hål till väska där allt gömmer sig, både mina och övriga familjemedlemmars saker. 
Vi såg en till 80-talsrysare ikväll, "Blood song". Kul att skriva dem här och minnas vad de hette. ;) 
Godnatt! 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...