fredag 15 juli 2016

Tisdagens sällskap i stugan!

Hej! Nu är semestern ÄNTLIGEN här, jobbat sista passet idag, kan ni förstå?! =) Sedan har vi varit ut på Rotsidan med Mattias brorsor med familjer, jättemysigt!


Iallafall, hann ju aldrig skiva om i tisdags då vi fick besök av familjen Fahlén uppe i stugan! 
Denna gång var de allihop dvs alla tre barnen var med. Tur med vädret nästan hela tiden hade vi också! 

Sangria!

Vi grillade massa gott och satt ute hela kvällen. 


Ia hade gjort grönkålschips, aldrig smakat tidigare utan bara hört talas om, men de var jättegoda! Hon hade också gjort Brietårta (det har vi ätit tidigare men inte med valnötter på, supergott!!). 

Barnen lekte ute hela kvällen tills det blev för mycket mygg, hela tomten var full av smågrodor (paddor????) som hoppade omkring och i sjön fångade de småfisk och vatteninsekter. 


 ...och Mattias nybyggda trädkoja användes flitigt! 

Vi satt ute till kring 01:30 (barnen fick ju lägga sig tidigare dock!), en skön kväll! 


Haha vad kul det kan vara med snapchat, speciellt efter nåt glas vin!! =P 


Och vi fick t.o.m sovmorgon på onsdagen, så skönt!! Sen frukost och sen lunch. Dock gick åskan då så strömmen försvann vid ett tillfälle, och regnet vräkte ner efter en solig och gassande förmiddag. 
Dessa två alltså, de är så söta när de leker tillsammans! 

Efter att familjen Fahlén åkt på eftermiddagen packade och städade vi. Kiron hade lite svårt att slita sig från en av böckerna han lånat av Alvin, om "Kapten Kalsong". Hehe att se honom med näsan i en bok gör mig så glad, det var mitt standardläge när jag var barn! ;) 
Middag hos mina föräldrar bara hipp som happ (helt perfekt timing, tack för det!!) innan vi for hem till Härnta eftersom jag ju jobbade torsdagen. Förhoppningsvis åker vi snart till stugan igen! 

Det kommer över mig lite då och då att jag äntligen har semester, wohoo! 
Godnatt! 

2 kommentarer:

Anonym sa...

ååh va härligt med semester och ni har ju det verkligen idyllisk tillvaro i stugan måste jag säga=). kul med besök och att ni hade det trevligt! kramisar!

solokatt76 sa...

Grattis till semester! Njut! Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...