torsdag 9 oktober 2014

Tidig helg och gör egen krans till dörren!

Hej! Usch och fy och tvi vad jag var trött imorse när klockan ringde, återigen det där fenomenet med att jag har svårt att somna.... 
Jobbade morgonpass (och stressat som tusan, en del strul), men nu har jag och Tiril tidig helg, tredagarsledig inför kommande nattperiod! =) 

Idag kompletterade jag mitt pilträ-pyssel och hängde ut, igår var det så otroligt tråkigt väder! 
När svärfar tuktade sina pilhäckar så passade jag på att ta hem lite grenar. De flesta av dem blev detta, en krans till vår ytterdörr. =) 

Jag hade alltså en rätt bra hög med ganska långa pinnar/grenar som jag försiktigt satte ihop till en krans, buntade ihop några pinnar i taget (fäste dem med lite ståltråd) och fortsatte runt några varv till lämplig tjocklek. Lät några sticka ut lite hipp som happ så det blir lite "ofint". Lägg märke till min hjälpreda, världens busigaste katt! Sedan fäste jag ståltråden ordentligt runt. Jag tog min välkommen-skylt, nåt jag kom på efterhand, och band fast med natursnöre. Sen satte jag fast klasar med rönnbär, en del med ståltråd och en del räckte det att kila fast mellan pinnarna. Virade två varv med svartvitrandigt pappersnöre runt kransen (först provade jag zickzackband men det blev för juligt, kan ju växla i vinter ;)) och sist men inte minst idag klistrade jag dit några hjärtan jag klippt ut ur björknäver, hade turen just idag att snubbla över en fallen björk. =D 



Jag är nöjd! =D Mer pyssel med pinnar och med näver kommer nog imorgon, och dessutom ett godis-recept om det nu blir gott det jag gjorde ikväll. ;)
Trots att det kanske inte märks av denna ganska energiska dag så har jag haft ryggont hela dagen. Det blev nåt knepigt igår kväll på jobbet så det knäckte till lite, och nu är det ondare än det varit på några dagar. Jag som tänkt börja träna lite försiktigt, annat än promenader. Förhoppningsvis ska jag prova litegrann iallafall imorgon, jag längtar så! 

1 kommentar:

Cattis sa...

Jättefin krans!😊

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...