tisdag 16 augusti 2011

Första inskolningsdagen avklarad!

Idag har Tiril haft sin första inskolningsdag på dagis! Allt har gått bra, hon var lite blyg för personalen men ivrig på att utforska allt. Fick en regnig dag, men var uppehåll när vi var utomhus, sötnosen gick med en vagn genom alla pölar. Träffade Kiron oxå på gården. Storkillen hade lite svårt först att förstå att Tiril och jag skulle till en avdelning och han till en annan, men han förstod ju att det var en småbarnsavdelning, och han är en stor kille. =) För övrigt trött, svårt att komma i säng i tid fast man ska upp tidigare...Barnen är också trötta som det verkar... Ikväll SKA jag lägga mig tidigt! Blir en lång dag på dagis, 8-15...


Jag la förresten igår ut tyger på Tradera och i facebookgruppen "Tygsamlarna" för de som är intresserade!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

så skönt att första dagen är avklarad=). Tiril ser pigg o glad ut,men va kallt ni måste ha det med tanke på kläderna o mössan!!

jag hade faktiskt önskat nu att ungarna gick på olika avdelningar, men de har tagit bort små-och storbarnsavdelningarna och blandat åldrarna istället. jag förstår dem faktiskt, det var väldigt många småttingar och jag tror personalen inte kände de räckte till med tanke på hur mycket hjälp de små behöver...

usch för tidiga morgnar,förstår att du lägger dig tidigt. kram!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...