fredag 28 augusti 2009

Symaskinen är här, och nya tyger!

YES!! Idag har min nya fina symaskin kommit, snabb leverans, tog bara 2 dagar, beställde från Symaskinswebshoppen.se! =) Nu får vi se när man vågar ta sig an den, måste väl läsa igenom instruktionerna först så man inte gör nån miss!

Hehe you know me...har laddat upp med lite nya tyger lagom till provpremiären!Får se vilka jag behåller och vilka som kommer på Tradera, man vet aldrig, brukar begrunda dem ett tag! Ni ser att jag köper mycket påslakan och gardiner och så, både gamla och nya, jag har inspirerats av många andra sybloggar att återanvända tyger, och man får så många fler fina mönster och motiv att använda! Man är väl ekologisk! ;o)
En jättefärgglad gardinkappa! Retro tyg i blå nyanser! Bamse gardinlängder, sy byxor m.m av! =)Så gulligt påslakan med blommor och fjärilar på ena sidan...och ränder på den andra. Ev knåpa ihop en klänning av dem...=) Grönrutigt påslakan med hjärtan. Gulligt med kissekatter och garnnystan. Snobben...
Lite retro trikå.
I helgen är det höstmarknad här i stan, och imorgon blir det först bytardag på Parketten (kl. 10 för er som inte visste det), och sedan ska jag och Ia ta en tjejtur på stan, fika och umgås, ska bli kul när vi knappt setts på hela sommaren, och hon börjar jobba på måndag.

"Många" bytardagar framöver, nästa helg är det i Domkyrkan och den 26:e September är det i Säbrå, samtidigt som det är i Kramfors om man vill åka dit också...Hihi älskar bytardagar.

Jag håller på kika lite på Blocket efter en syskonvagn, vill ha Babytravel. I övrigt har vi inte kollat efter mycket bebisprylar, vi har ju det mesta redan. =) Har börjat spela speldosa för magen varje morgon, likadant som jag gjorde med Kiron, nu när bebben kan höra ljud utifrån..

1 kommentar:

Evelina sa...

Vilka fler bytar dagar känner du till ex i Kramfors???

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...