måndag 6 juli 2009

Blommar i rabatten!

Det här svala vädret har fört med sig att blommorna börjat slå ut ordentligt, de behövde lite regn och svalka! Många kvar än som inte slagit ut, men här är en del...=)Borstnejlika, en av färgvarianterna!
Kejsarkrona (?)tyckte jag mamma sa att denna hette....Väldigt osäker men jättefin är den!
Silverarv. Fler färgvarianter av Borstnejlika, de växer i klungor med massor av små blommor på varje, och blir olika färger och skiftningar. Dessa har inte slagit ut lika mycket som den översta...
Akleja...Vet ej vad denna gula blomma heter. Fin och liten! Löjtnantshjärta!
Prästkrage och...jag vet inte vad denna lilla orangea blomma heter! Finns många av dem iallafall! =)

Dessutom blommar smultronen för fullt, så snart får vi massa goda bär!

2 kommentarer:

Anonym sa...

ååh vilka fina blommor!! den nedersta var inte vallmo då?? allihopa var jätevackra, är ju så svag för borstnejlikor. hoppas att våra blommor blir lika glada för detta regn!!

solokatt76 sa...

Tjusigt!!

jag är inte mycket för rabatter så jag har bara en rabatt med en kaprifol som har brett ut sig och en sån där med blåa blommor och gröna blad som finns i var trädgård (som oxå klättrar ju..Står helt still nu)

Sen har jag oxå en minirabatt med några blå grejer..men hälften av dem har rådjuren ätit så det är bara pinnar kvar...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...