torsdag 8 mars 2018

Sportlov so far!

Barnens sportlov är i full gång! Och några dagar kvar. =) 
I helgen inledde de med pulka-åkning vid Landsarkivet medan jag jobbade.


Några mer lata dagar har det också blivit.

Jag har ju också haft litegrann sportlov, skönt att slippa passa skoltider och hämta och lämna barnen. Blivit en del träning m.m. Hade tisdagen helt ledigt. Blev en riktig lat-dag, först sovmorgon, frukost och serie i sängen (till sist har jag sett klart på Vampire Diaries, vilken gråtfest!!)...

...sen lite dans!!

...och sen hann jag också med ett bad!! Mitt på blanka eftermiddagen, med mysmusik. Man får unna sig. ;) Ovanligt med en sån jag-dag!
Var också barnvakt, rensade lite kläder och lagade mat så nåt konstruktivt hann jag ändå med.


Tjejerna har åkt en del skridskor nu på lovet. Är helt perfekt att vi har en skridskobana precis bredvid vårt kvarter. Härom kvällen var även killarna med och åkte.




Igår hämtade mina föräldrar barnen och så har de fått sova där en natt. Haft det mysigt med mormor och morfar!
Hehe Tengil tyckte jag skulle packa med honom också . ;)

Jag har lite humörmässig dipp just nu, den tiden på månaden, så man får göra sitt bästa för att ta hand om sig. Blev träning till favoritmusiken igår och idag har jag bara tagit det lugnt på mina timmar, jobbat delad tur.
 

Tog en bild häromdagen för att visa lite snömängden vi har. Detta är ändå bara på framsidan... ;) Såååå less på denna vinter! Även om jag kommit ut på härliga promenader de dagar det är soligt så drar dessa dagar med gråmulet och snöfall ner humöret ännu mer...
Imorgon väntar mer äventyr, jag har tagit kompledigt och vi åker tåg till Paradisbadet, familjen Horn är också med! Blir skoj! Sen blir det restaurangmys för hela familjen och mer släkt på kvällen, vi ska äntligen ta med barnen på Pinchos!
I helgen väntar mer mys också, ska bli så skönt med ledig helg och mello-final på lördag! =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ååh va härligt med sportlov för barnen o lite vila för dig imellanåt. Kan förstå att humöret dimper med detta väder, ni har ju fått mer snö än vi.
Vad praktiskt med en skridskobana så nära =)

Hoppas ni får en trevlig dag med bad och pinchos!

Ta hand om er! Kramisar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...