tisdag 28 november 2017

Snöig utedag och självförsvarskurs!

Ja veckorna går fort! Förra söndagen, 19/11, så hade det kommit galet mycket snö under natten. Så vi bestämde oss för att ta en tur upp till vindskyddet i skogen ovanför oss, sån där härlig fluffsnö överallt! Man märker direkt på ljuset som snön ger här i mörka Norrland. 

 Otrampad nysnö!! 

Gjorde upp eld och värmde glögg över den! =) Supermysigt! 




 Tjejerna hade med sig madrasserna och åkte lite. En härlig dag! 

En annan jätterolig grej den helgen, på lördagen, var en självförsvarskurs för tjejer som jag gick på. Det var en tjej här som ordnat med kursen via Härnö Taekwando, hon hade anlitat dem och annonserat på facebook, bra initiativ! De håller kurser för grupper lite då och då men inte för allmänheten utan man får anlita dem direkt liksom, 2 instruktörer som håller i det. Kursen var i 4 (!!!) timmar och vi fick både ta oss ur massa olika grepp, stryptag och själva bli kastade osv. Vi övade ju mot varandra och ibland också mot instruktörerna, fick brotta av mig en drygt 100 kilos man =D! Det var inga försiktiga tag utan vi höll varandra ordentligt om hals, handleder osv. (med säkerhetskoll såklart, inget tryck mot strupen ex.) och HERREGUD vad jag hade ont i kroppen dagen efter, träningsvärk överallt och blåmärken!! Jag föll på vänster skinka hela tiden, parerade väl åt det hållet så den var alldeles öm sen, haha! Och mina handleder och halsen, shit! På slutet av passet var man helt slut i både hela kroppen och hjärnan, mycket information. Men det var så kul! 

Nu har jag sent omsider betalat räkningarna, försökt plugga lite men är alldeles för ofokuserad nuförtiden, mitt i storrensning här hemma och en del julfix. 
Ska gå och se om jag hinner varva ner lite med Mattias framför TVn, han sitter på motionscykeln iofs. men landar väl i soffan efter duschen iallafall. 
Ha en fin kväll! 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...