söndag 21 maj 2017

Stadstripp, havskräftor och gott i glasen.

Hej hej! Så var det strax slut på denna helg också... Vi har fortsatt haft härligt väder hela helgen, inte lika varmt som fredagen men ändå härligt och betydligt bättre än tidigare! 
Igår tog vi en liten tur ner på stan! Härnösand är verkligen en sommarstad, så härligt när båtlivet börjar komma igång och uteplatserna på restaurangerna öppnar. =) 

Kikade lite på kanalen.... 


Jag behövde lite smått och gott, köpte bla. inläggs-sulor till mina arbetsskor och lite smink. Vi handlade lite kläder till barnen, Åhléns har ju bra rea ofta så byxor för 50 kr st till Kiron är ju inte fy skam! Han behövde också nya kallingar, det hittade vi på H&M. ;) Tiril fick välja en klänning till skolavslutningen, hon körde på samma modell som tidigare år men i nytt mönster, en favorit i garderoben! Köpte också ett par leggings till henne, snart sommar men leggings är ju perfekt i "mellanvädret" som är nu, varken varmt eller kallt liksom. ;) Och hon har nött hål på nästan varenda par...
Hon fick också köpa ett läppglans för egna pengar, helt överlycklig. =D 
 Det blev faktiskt några sommarplagg till mig själv också, två enkla vardagsklänningar och en kort sommardress på Lidl. =) Och M hittade Flipflops, han älskar flipflops. ;) 

Sedan for vi hem och jag pluggade nån timme medan M städade och fixade middagen. Havskräftor! 


Gott, tycker bättre om vanliga men dessa var också goda! Har ju ätit dem nån gång tidigare också men då tillsammans med vanliga. Vi öppnade presentflaskan med Cava från Ia & Daniel till...jättegott tillsammans! 

Sötunge! Båda barnen har lekt en massa med kompisar i helgen, är som att de vaknar till mer också med värmen. ;) 


Vi gick över till Samuel en stund, han var gräsänkling då Theres var hos sin syster som snart ska ha bebis. Repris på goda kaffedrinken! 

Skruttan höll sig varm! =)
Idag har vi varit hemma hela dagen, eller ja, i stort sett. Tiril har varit iväg på kalas hos Cecilia, Mattias har bl.a. åkt med lite återvinning och båda barnen har varit hos kompisar. Jag har mest suttit och pluggat i uterummet hela dagen, men tog en cykeltur ner till Willys ikväll och handlade lite nödvändigt medan vi hade Alvin på besök, så M var lite barnvakt. ;) 
Sen hann jag också med ett Core-pass innan sofflandning. Nu sitter M och ser på hockeyfinalen, han brukar aldrig se dylikt men nån enstaka gång när det är final så. Jag pysslar med mitt här bredvid jag. ;) 
Imorgon börjar nattveckorna! 
Godnatt! 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...