söndag 23 november 2014

Advent i vårt hus och helgens mysiga stunder!

Hej! 
Usch vad lediga helger har en tendens att gå för fort!! =(
Idag har Tiril *ta i trä* inte haft nån kräkning eller diarré, äntligen! Hon har ätit någorlunda.
Vi har under helgen fixat advent här i huset. Började igår med alla textilier som gardiner, kuddar, plädar och dukar. =) 
Sovrummet (här syns mitt senaste pyssel som jag fortfarande inte hunnit skriva om, kommer imorgon. ;))



Nedre hall...

Vardagsrum... 



...och idag har Mattias satt upp stjärnor och adventsstakar i alla fönster! Nu fattas bara julpiff och pynt men det brukar vi ju ta lite successivt...;) Nu väntar vi iallafall på advent! Här köket. =) 

Har såklart också spelat årets första julmusik i helgen, det hör liksom till för inspirationen!

 Vardagsrummet... 

Sovrum (mysigast av alla rum just nu tycker jag, härligt då det så länge "låg efter" med fixandet och var otrivsamt)...


Det har ju såklart också blivit mer mys i helgen! 
Igår slog vi faktiskt till på en flaska Amarone vi haft sparad, hade köpt hem Le Gruyere-ost till den. Galet gott! 

Och äntligen fick jag se denna film som jag väntat på många månader!! Men, den var faktiskt ärligt talat lite av en besvikelse. Började bra och lovade stort men fallierade mot slutet, den hade kunnat bli så mycket mer om den inte spårat ur!! Inte så att den inte var sevärd ändå, men de hade kunnat göra mer av den som sagt. "The Babadook"

Idag tog vi det lugnt och skönt på förmiddagen innan M började sätta upp alla stjärnor osv. och jag städade lite. 

På eftermiddagen skjutsade M och barnen ner mig till Ica Maxi där jag fick storhandla själv i lugn och ro, blev också några julklappar. ;) 
Och kvällen avslutades för barnen med familjemys, vi såg "Mr Peabody & Sherman". Rolig! 
Jag och M har sett ett Supernatural-avsnitt innan han gick och la sig, och nu är det hög tid för mig också. Imorgon blir det upp i ottan igen, Tiril blir ju hemma en dag till iallafall men Kiron ska på skolan. 
På tisdag ska jag och bror på föreläsning via jobbet, tror jag iallafall om det ordnat sig med vikarier. Och på fredag har också ledigt, ska på stor jobb-julfest  (hela kommunen), blir lugnt eftersom jag börjar 7 dagen efter men ska bli kul att komma ut och äta och umgås lite iallafall! =) 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...