onsdag 9 juli 2014

Strandhäng och shopping med AC!

Åh vilket njutbart varmt väder det är nu!! Jag är dock ganska mättad på sol och sätter mig helst i skuggan här hemma iallafall... Men jag ska inte klaga! Idag har det varit rekordvarmt, 31-32 grader i skuggan tror jag vi hade! 

Igår var vi hemma på förmiddagen och gjorde lite nytta, M köpte tex. äntligen det där virket vi behöver... 
Till eftermiddagen fixade jag kycklingsallad och sen for vi ut till Starredsnäset i Stigsjö och åt middag, solade, läste och badade i tre härliga timmar, kom tillbaka kring 20-20.30. Kvällssol så vi kunde ha stannat längre om det inte vore för att barnen måste få komma i säng nån gång. ;) 



Barnen blev helt frälsta av alla mängder grodyngel som höll till i en av de grunda pölarna...



Det blev badpremiär även för mig!! 

Och vi avslutade kvällen med läsning i uterummet! 

Idag var det som sagt rekordvarmt!! Jag har knappt orkat vara i solen. Vår pool läcker så vi styrde kosan ner mot Ica och Coop för att kika efter ny (rätt skönt att vara i affärer med AC), men det var helt slut på alla modeller utom en och den vill vi inte ha, än iallafall. Så det blev lite annat smått och gott förutom mat! Bla. en ny större grill som M tjatat om länge. 
Vi klarar oss med den gamla poolen tills vidare, ska se om vi kan laga hålet med cykellagning, ska bara hitta det först. ;) 

 M släppte av mig på stan så jag fick shoppa lite sommarkläder till mig själv. Kirons T-shirt, min vita långärmade och den mintgröna långärmade är från Kapp Ahl, leopard och blå kjolen från H&M. Allt på rea. ;) 

Lindex (rea) och Kapp Ahl. ;) Allra mest nöjd med maxiklänningarna. 

Vi invigde den nya grillen ikväll när den äntligen var ihopmonterad, blev grillad pizza! Vi hade också besök av min bror med knattarna Hanna och Robin, så barnen hann leka en stund. 

Imorgon har vi ett viktigt möte och sen får vi besök av Marianne, ska bli skoj! 


Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...