fredag 4 juli 2014

TACOBURGARE MED EXTRA ALLT!

Nu har man jobbat klart för ett tag!! Härligt!!!
Dagens middag blev Tacoburgare, och jag tänkte jag skulle spara receptet här, jag hittade det i en Allas-tidning.  =) Jag serverade ugnsstekt färskpotatis till! Jättegott! 

TACOBURGARE MED EXTRA ALLT
500 g nötfärs
1 påse tacokrydda
Avokadoröra:
2 avokador
2 tsk limesaft
1 dl créme fraiche
1 pressad vitlöksklyfta
1 krm salt
Tillbehör: 
125 g bacon
2 tomater
1 rödlök
4 hamburgerbröd
Sallad
4 skivor hamburgerost
1 brk tacosås 
Servera till klyftpotatis
1. (Sätt in klyftpotatisen i ugnen avsedd tid).  Avokadoröra: Mosa avokados. Mixa med limesaft, créme fraiche och vitlök. Salta. 
2. Blanda färs och tacokrydda. Forma fyra hamburgare. Grilla burgarna ca. 10 min. 
3. Tillbehör: Stek bacon. Skiva tomat och lök. Lägg ihop burgare med tillbehör och servera med avokadoröra och ugnstekta potatisklyftor! 





Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...