tisdag 24 juni 2014

Mammas 60-årsfirande!

Nattperioden är i full gång, 6 nattpass kvar innan semestern (och 1,5 vecka ;)) Jobbar inatt, i helgen och 2 nätter nästa vecka, sen SEMESTER!!!! Mattias och barnen går sista dagen nu på fredag dom. 

Mamma fyllde ju 60 år igår, men firade i lördags med öppet hus på stenskolan i Bollstabruk, var både vi i familjen och annan släkt och vänner där. 
Äntligen har jag kunnat gå igenom bilderna från festen ordentligt, och lagt ut många av dem här eftersom jag vet att många från festen läser ;)) Som vanligt är en del bilder samlade i collage, men klicka på bilderna för att kunna se dem större. 

Av oss fick mamma en presentkorg, tågbiljett och shoppingpengar för att kunna unna sig en shoppingdag i Ö-vik med önskat sällskap. =) 

Tiril fick inviga sin nysydda klänning med enhörningstyget, och fick själv välja nederdel (blommig bomullsväv och vit tyll ;)) 

För en gångs skull lyckades alla mina syskon (förutom fostersyskon) och mina föräldrar hamna på samma bild!! Här är alltså från vänster jag, äldsta syster Anki, näst äldst Maria, mamma stående, lillebror Johan bredvid och sen pappa. =) 



I väntan på mat! 

Mamma hade lagat en massa god Buffémat! 



Bild 1: Kiron, Wilma, Johan, Anki och Tobbe äter. ;)
Bild 2: Anki och Tobbe. 
Bild 3: Tiril och kusin Moa. 
Bild 4: Närmast kameran Mattias, andra bordet min faster, kusin, kusinbarn mfl. 

Tååårta! 

Min bror med Kosackens längtan, gör-gott! 

Födelsedagsbarnet! 

Finns mycket kul att titta på och i på Stenskolan, bla. har de album med gamla bilder från Bollstabruk (där jag växte upp). På en av fotona på gamla Sågverksarbetare fanns min stiliga morfar med. =) Han dog när jag var 6 år så barnen har aldrig träffat honom, eller nån annan av mina mor/farföräldrar. 

Denna drink heter "Gråsten", Blå Curacao, Amarula (egentligen Baileys men man tager vad man haver) och sen cola för kemi-effekt. ;) Godare än den ser ut, lovar! Var lite tveksam först när bror kom med den. 

Kikki, Wilma, Mattias och Tobbe luftar sig lite! 

Lillkusin Robin och Kiron. 

Tiril och kusin Wilma! 

Bild 1: Min ingifta faster Sylvie, kusin Linda och hennes man Roger! Bild 2: Tiril, Kiron och mitt kusinbarn (Lindas son) Lucas som är jämngammal med Kiron. 
Bild 3: Syster Maria stående, hennes man Thomas, lillebror Johan och mamma Ann-Charlotte. 
Mamma och pappa! 

Dagen efter hjälptes vi åt att städa. Vacker natur i Bollstabruk! 

Gamla Stenskolan där festen hölls. 

Hade en härlig helg med allt firande och umgänge, och jag hoppas att mamma hade en riktigt fin fest hon med! 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...