måndag 4 februari 2013

Matlista v. 6 och lite veckoplaner.

Hej på er! Hoppas ni sover gott? Själv jobbar jag ju natt...
Idag har varit en skön dag, har känt mig ganska energisk ändå, mer än på sistonde menar jag. Småpysslat hemma, planerat veckans matlista (med lite samrådan från M på telefon ;)), sytt klart Tirils födelsedagspresenter. =) Barnen har lekt ganska fint ihop och då känns det ju rätt harmoniskt (till skillnad från när de bråkar som hund och katt och gallskriker och slåss), haha! Låter lite lustigt ibland bara när de smågrälar om det är "Ponnyland" eller "Bilar" de leker. ;)

Dagens middag blev kryddkorv/varmkorv och strips, jag och barnen åt före M som inte kom hem förrän närmare 18...
Och resten av veckans mat hittar ni här, känns som en lite tråkig matsedel denna vecka men allt är planerat efter vad vi har hemma och att jag jobbar många nätter denna vecka (har inte så mycket ork att greja med mat) och Ms dagar blir också extra sena eftersom han då lämnar på dagis och måste åka senare till jobbet (i vanliga fall lämnar alltid jag).
Som ni kanske ser blir det middag hos grannarna på lördag (tillsammans med de andra grannarna också!), ser extra fram emot det! =) Jag jobbar natt då också men hinner ju ändå vara med.
( Ja ojsan vad jag skriver slarvigt, hoppas ni kan läsa!)
Imorgon natt har jag fått ledigt eftersom jag har skola på onsdag. Och på torsdag fyller skruttan 3 år, kan inte förstå, låter så mycket men ändå så lite! Galet att det fanns en tid utan henne, vårt lilla hjärta...

3 kommentarer:

Anonym sa...

oj är hon snart 3 år??!! tyckte inte det var längesen våra små tjejer var bebisar ju!

ja din matlista är väldigt olik den mat jag äter..o blodpudding kommer absolut inte in innanför min ytterdörr! dock tycker ungarna om det så det är tur att det serveras på dagis;-). uuuurgh!

nä men du prånglar inte dina problem på mig, absolut inte. själva utredningen på Noah kändes väl ungefär likadant som du känner nu vill jag tro. det kändes skönt att få veta vad som var fel, men samtidigt jobbigt på samma gång. för Linn's del nu vill jag bara ha hennes utvecklingsbedömning gjord. jag vet att hon ligger före sina jämnåriga i så mycket så jag tror att om hon av ren protest eller för att hon blir uttråkad som hon i såna fall skulle kunna misslyckas med det;-).

kram på er, ha det så gott=)!! middag hos grannarna låter ju trevligt=).

Maria sa...

Jösses 3 år redan! Vad tiden går fort!
Mysigt med en kväll hos grannarna!

Kram

Theres sa...

Längtar också till lördag! ska bli så roligt! synd du inte kan vara med hela kvällen!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...