söndag 5 juli 2015

150-årsfest med 80-talstema!

Igår var det dax för 150-årsfest!! Min bror och två av hans bästa vänner har fyllt/fyller 30 år (de är dessutom gifta), och den ena vännens mamma fyller 60. Så det blev en brakfest med 80-talstema! 

Man fick helst komma utklädd, så fram åkte benvärmarna, spetsleggingsen och volangkjolen!  Älskar 80-talet!! =D Hade de mesta attiraljerna hemma redan, men M köpte kavaj och solisar på Eriks, och jag nätlinne, bälte, ett halsband och några armband. ;) 

Mina fina föräldrar! 

Det bjöds på mat och dryck, lite lekar och frågequiz (jag och Mattias kom på delad förstaplats med ett annat par på quizet om födelsedagsbarnen, hehe!). 


Min lillebror =)

Hade tuperat håret men jag är för dålig på det så det höll inte så länge. ;) Kan inte fler ha roliga utklädningsfester? Jag älskar att få ta ut svängarna lite! 
 Mamma!

Jag och broren.

Haha under kvällen mötte jag en blond snygg främling som jag raggade lite på. ;) 

Fick ingen bra bild på de fyra jubilarerna, men här är en film där de öppnar dansgolvet på bästa sätt! 

 Var sen mest på dansgolvet resten av kvällen, svetten lackade! Skitkul hade vi! 


Lite mindre än en månad tills dessa två raringar knyter hymens band! 


 Emma, en av födelsedagsbarnen. =) 
 Mina föräldrar for hem lite före oss, de sov över här. Vi kom hem kring 2.30 kanske. Haft det så j-la roligt! 

Har faktiskt mått riktigt bra idag, var kanske för att man dansade så mycket. Ledbruten på grund av det dock! Ont i hela kroppen! Men det var det värt! 

I eftermiddags kom så skruttarna hem. Gosisar.  Farmor och Voitto stannade på pizzamiddag. Mumma! 
 Farmor har tagit upp målning igen, hon är jätteduktig. Så skruttarna har också fått göra lite konstverk! 
Härligt att ha dem hemma igen, huset fullt av liv och rörelse. Nu blir det några lugna hemmadagar, hoppas vi. ;) Skönt med semester! 

2 kommentarer:

solokatt76 sa...

Åhhhh 80-talsfest!! Roooligt! Förstår att du va på dansgolvet. Älskade 80-talsmusik!

Maria sa...

Vad snygga ni va!! Kul med 80-tals tema, sådan fest har jag med varit på! Visst är det kul att klä ut sig! :)
Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...