torsdag 3 april 2014

BHV, veckomatsedel och lite mys.

Dagen idag har gått så fort! Vi lämnade Kiron imorse, sen gick vi hem och grejade litegrann, Tiril såg film och lekte, jag läste och sydde lite. Sen var det dags att gå till bussen för att hinna till BHV! Hade en liten uppföljning på 4-årskontrollen, förra gången hade hon tröttnat innan hörseltestet var klart så det var bla. det vi skulle kolla.
Spännande att åka buss, sen äta mellis i solen vid rådhuset innan vi promenerade mot sjukhuset.
Hann leka en stund i lekrummet innan också!
Detta var första gången jag träffade Tirils nya BHV-sköterska, hon verkar ju bra och seriös.

M plockade upp oss på väg hem, middagen blev lite sen men god, lax och potatis. Kiron älskar det verkligen.
Veckans matsedel, väääldigt sen jag vet men alltid retar det någon. Ugnspannkaka med korv var det förresten första gången jag gjorde igår, och det var godare än jag först trodde. Tiril åt 3 portioner och Kiron 2!

Ikväll körde vi så på mys med räkor och annat gott plock, och Supernatural. Kände stort behov av kvällsmys och hela helgen jobbar jag kväll/morgon. =/
Nu sitter jag uppe själv, ska lägga mig snart. Imorgon är båda barnen ledig, då Kiron hade lovdag så pusslade vi så M kunde komma hem tidigare, jag jobbar kväll.
God natt, skriver imorgon med men sen blir det nog kanske ett litet glapp på lördag i alla fall!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...