söndag 21 december 2008

God Jul från Hanna Mattias och Kiron!!!!

God jul till alla er från alla oss!!!






Julstöket är i full gång! Just nu har jag Janssons frestelse i ugnen, varken jag eller Mattias äter det men jag fick i uppdrag att göra det till julafton. På julaftonsmorgon när jag kommer hem från jobbet, jag jobbar natten till, så åker vi direkt till mina föräldrar så får jag lägga mig och sova där, och Mattias och Kiron åker till farmor Haidie och Voitto, och när jag vaknat så hämtar Mattias mig så jag hinner vara med ett tag. Sen på eftermiddagen så åker vi till min syster Maria och hennes familj och spenderar resten av dagen med dem, mina föräldrar kommer också vara där.

Juldagen ska vi vara hos farfar Roger och Carina. Och annandagen hos mina föräldrar, då är alla syskon med.


Vi är klara med julklapparna, var igår och köpte de sista. I fredags var vi i Sundsvall och inhandlade lite klappar också, köpte även kläder åt oss själva som vi ska ha på jul. Jag har sytt en kjol, svart med röda blommor, som jag ska ha med en svart top till. Sätter ut bild senare, har även sytt ett par byxor till Kiron som han ska få, och en kjol o en klänning till Kirons kusiner. (Scchh, säg inget!)

Och dessutom har jag ju fått sälja mina första hemsydda byxor på Tradera, två par! Jag hoppas verkligen köparna blev nöjda!!!
Kiron får i julklapp mest kläder av oss, har köpt en leksak åt honom, en djurljud-pryl med spak man trycker ner och djurljudet spelas upp, från Fisher Price. Han har en STOR korg med leksaker redan...får se vad han får av de andra.





Som sagt är det julpyssel nu, skinkan är i ugnen vid det här laget och vi har kokat knäck, och Janssons är färdig, och jag har gjort lagen till sillen. Mattias har städat. Igår kokade jag chokladkola. Senare ikväll ska vi slå in alla klappar (vilket jag älskar att göra), dricka glögg och klä julgranen! Sen är vi äntligen färdiga!!
Hoppas att alla får en riktigt härlig jul!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

härligt med julstök:-). önskar er en riktigt fin jul!! kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...