onsdag 14 september 2016

Framsteg för barnen, ledig dag och läsa i uterummet.


 Hej!
Kort dag eftersom jag sov efter nattjobb. ;) Både idag och igår har det varit soligt när jag vaknat (igår var det så varmt så det var svårt att sova, vi har ju sovrummet mot solsidan!!) så jag har satt mig i solen med min "frukost". 

Mattias och Tiril är inne på tredje dagen med penicillin... Tiril har inte lika ont i halsen men låter dock väldigt grötig och har fått hosta, sover dåligt men är ganska pigg nu om dagarna ändå. Mattias går och tjoar till med jämna mellanrum för det hugger så i örat, verkar nästan vara värre nu än tidigare.  Han har också blivit snorig och förkyld. Mina stackare, hoppades ju att penicillinet skulle förkorta sjukan lite men det verkar gå långsamt.

Kiron har varit så duktig denna vecka. Han har tre gånger nu gått halva vägen till/från skolan själv (stooort framsteg!). Det finns hopp! Sen har både Kiron och Tiril övat på att knyta rosetter idag, och även det verkar ju gå galant bara man lägger manken till. 

Ikväll har jag varit på föräldramöte för Tirils förskoleklass. Gruvsamt att gå just denna vecka med mycket arbetstimmar, men såklart en del värdefull info att höra. Var där mellan 18-19.40 ungefär. 
När jag kom hem och barnen kommit i säng så gick vi ut i uterummet, jag jobbar ju natt i helgen så min helg är typ idag och imorgon. ;) Tapasbricka, lite rött till mig och varsin bok så fördrevs flera timmar, jättemysigt! 



Vi får se om M hinner sätta innertak och lister i uterummet i år eller om det får sparas, nu är han ju sjuk så det står still (och det hade stått still i han var frisk också då han kommer hem så sent mina nattveckor!). Men annars tänkte jag fota på det vi hunnit göra ändå hittills i år; satt innerpanel, el och målat invändigt (och lite dekoration. ;) )

Lägger också in en bild från förra veckan då jag var sjuk, haha bara för att den var så rolig. ;) Vi spelade Kirons spel "Fibber", ett spel där man ska ljuga och om man blir avslöjad får man sätta på sig en ny näsa, man får också näsa om man anklagar nån annan för att ljuga och har fel. Kortast näsa i slutet vinner. ;) Vi spelade i lag, M och Tiril vann! 
Imorgon har Kiron fotografering på skolan, jag har sytt en ny tröja till honom! Ska sy till Tiril också, OM hon kan vara med på fredag så det är vad jag huvudsakligen ska ägna mig åt imorgon. 

Godnatt! 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...