onsdag 4 maj 2011

Inredning starkt inspirerad av Ia! =) Loppisfynd, och lite annat...

Igår hände det inte så mycket, klippte tyg, sydde lite, och tog en promenad med Ia ner till Erikhjälpen och hem....Kallt ute men annars var det skönt!!




Nu var det längesen jag visade nån bild "hemifrån", så att säga. Kanske för att det känns som om allt bara är halvfärdigt just nu. Uterummet är inte klart... Uppe på övervåningen är det inget rum förutom toa och klädkammaren som är färdigtapetserat (iom. att vi satt upp och tagit ner väggar överallt). Och nere vill jag ändra om iallafall i vardagsrummet...Vi har ju tapetserat fondvägg, och sen sakta men säkert bytt ut lite "fix" till mer passande. Detta fix är starkt inspirerat av Ia! Sämre förebild kan man väl ha!!!? Inredningsreportage och allt...=) Ia har hjälpt mig hitta det mesta, på denna bricka är allt utom vasen, ljusen och spetsen från Erikshjälpen...=) Och de söta salt och pepparkaren har jag fått av Ia, vet ej var hon köpt dem. Vasen är från IKEA, spetsen runt ljusen har jag köpt på Tradera. Ljusen från färghandeln här i stan.
Vår "silver & glas-loppisskänk"! =) Skänken är för övrigt ombetsad, kommer från min farmor. Magen till vänster är gjord med Tiril, höger Kiron.



Det här söta setet med sockerskål och gräddkanna hittade vi igår på Erikshjälpen, och även brickan de står på. Skålen i bakgrunden har jag köpt på Eriks tidigare...=)


Våningskakfatet har jag köpt för några år sen på "Hoppets Stjärna" i Älandsbro...


Sötgurkan igår. Hennes knän och fötter blir alltid alldeles smutsiga eftersom hon tar sig fram på knä hela tiden!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...